Nästan först


Nästan först var jag allt, och visst var det en tävling. Vinnaren av tjejmilen för femte gången heter isabellah Andersson och startade ca 1m till höger om mig i lördags, se mörka tjejen med kort hår till höger på kortet. Mäktigt att vara längst fram vid starten när alla duktiga tjejer drar iväg i en rasande fart!

Första km gick på 4.22 och jag har hög på endorfiner som aldrig förr. Otroligt nog höll jag ut i värmen och persade på 49.04. Målet var sin 52 min så jag får nog omvärdera min självbild lite. Sällan har jag vägt så mycket som nu när jag springer men är inte skadad alls, hel och frisk. Lycka över att ha tid med ett milpass gör att jag drar på till max. Eloge till Gabriela som fick barn i juni och knep milen på 56min, helt otroligt av att ha löptränat i bara något vecka. Man kan om man vill ( och är hel).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0