Göteborgsvarvet 2013

Sen uppdatering men varvresumen kommer nu till slut.

Pepp i kroppen men en inre undran över vad kroppen orkar prestera. Startade tidigt, i startgrupp 9 med Cissi. +25 och stekande sol var hemskt vidrigt loppets första timme och pulsen hög, flera gånger över 180. Vid Eriksberg dundrar det till, skyfall, vind och hagel attackerar oss. Fascinerande, alla blir tysta, genomvåta men fortsätter springa. Träffar morbror Martin och undrar om det var han som bett till Gud för svalkande storm. Benen känns bättre men vid avenyn kommer funderingarna på hur man skulle kunna sova och springa samtidigt, som de så ofta gör i slutet av lopp. Jag lyckas aldrig nå dit utan springer på. Tar några kort med mobilen och njuter av att inte satsa på någon tid. Efter milen hade jag ä då insett att om jag höjer farten något kommer jag i mål under 2tim. Erik som startade 20min efter mig sprang om med 1km kvar men jag lät honom spurta själv. Som vanligt kutade jag in i mål efter att inofficiellt ha tävlat med några de sista 200m. Jag vann och fick medalj, nöjd under 2tim men med massa träningsvärk dagen efter. Sedan dess har jag varit dunderförkyld och ska springa dubbla distansen imorrn, Stockholm Marathon. Det här med vila är inte riktigt min grej men hoppas på hela 7tim sömn inatt.

1.57.07 tim
21.047 km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0