Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för..

Väcktes imorse kl 5 av min ömma moder i hästens säng i Saltsjöqvarn. Helt vindstilla på vattnet och solen strålade redan då. Nu är jag 31år. Stort.

Mötte upp världens snällaste Maria som transporterat ner mitt kvarglömda pass med nattbussen från Härnösand. Uppbarligen kan jag inte komma ihåg precis allt.

Sov någon timme till för att återigen väckas av min ömma moder, denna gång med ömma Göran med guldbricka i handen vid sin sida. Prinsesstårta och paket/brevöppning i sängen, precis som när jag "var" liten.

Hälsningar på facebook börjar droppa in, de flesta lika djupa som personliga. Konstaterar att byxorna jag har på mig idag inhandlades för exakt 10år sedan med mamma i Stockholm och de håller än.

Bästa hotellfrukosten finns på Elite Marina Tower och intogs med mamma, Göran, Uffe, Magda, Edith och en sovandes Beatis. Varma mini croissanter, våfflor och massa annat gott och halvnyttigt.

Öppnar en till present, nämligen en likadan väska som Sofia fick i 30årspresent av tjejgänget i våras. Råkade kanske nämna att jag tyckte att den var så otroligt fin...

Strax hoppar jag på flyg till Italien och Carlo. En månads väntan är återigen över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0