Älskade italien

På väg till flygplatsen igår åkte vi förbi en stor matbutik som hade hundratals ostar i ostdisken. Överväger nu att flytta till Italien istället då det inte riiiiktigt går att hitta ens en bråkdel här hemma. Alternativt besöka italien och ladda upp lite då och då. Kanske finns en och annan anledning men till varför det inte känns helt främmande någon gång i framtiden. Här finns inga femårsplaner inte, tar oss dit livet bär en.
 
De senaste 10 dagarna har varit den mest avkopplande semestern sedan 2007. Strandhäng, inte en enda dag med matlagning/ städning och bara roliga saker. Eftersom Carlo jobbade några av dagarna i veckan passade jag på att sova ut, fuskkolla mejlen, strosa runt i "byn" på jakt efter glassfik och ta löprundor i 25 grader och sol. Fascinerande hur mycket mer jag förstår av språket på bara 10 dagar, även om de flesta orden som kommer ut min mun är engelska och spanska beroende på vem jag pratar med.

En del av mitt hjärta blev kvar i Italien och kommer hit först om 42 dagar, eller närmare bestämt flyttar till Sverige. Känns helt galet när jag tänker på att var vi är idag inte fanns på kartan för fem månader sedan. "Inte en del av planen" om man säger så, om det nu fanns någon sådan...
 

Kommentarer
Postat av: Angie

Underbart Sara!! Det är du såååå värd. Men du, är det en förlovningsring jag anar på bilden?!? =)

2013-06-17 @ 22:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0