Grön, gul, röd

Som tidsfördriv när Adriano och jag transporterar oss mellan dagis-simhallen-hemma-Coop med löparvagnen brukar Adri få köra och jag vara maskinen. Han håller upp händerna som om han skulle hålla i en ratt och ropar grön! Röd! Upp! Gul! och svänger fram och tillbaka.

Grön = Spring
Gul = Gå
Röd = Stanna
Upp= Spring med vagnen på två hjul

Nu är det så praktiskt att jag alltid längtar efter löpning så vi kör på detta oavsett om jag har knähöga stövlar å finkoftan eller löparoutfit på mig. Dessutom slösar vi ingen värdefull tid, tid som vi istället hittar lek för.

Så länge jag envisas med att inte ha bil får jag lov att ta denna grymma gratismotion samt lek på annars dötid. Helt ok och underligt nog avkopplande. Testa själva hemma vettja, garanterat skrattfyllt och konditionshöjande.

Extra motion och energi kan dessutom resultera i mindre sömnlöshet. Natten är så vacker ikväll att det är trist att behöva överge den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0