Fick till det

Från och med i år har jag lagt ner allt vad "inte-träna-två-dagar-på-raken-för-att-undvika-skador"-tjafset rör. Numera tränar jag varje dag jag har möjlighet, vilket i princip är lördag och söndag. Dessutom håller dagliga tåhävningar mig ifrån alla möjliga överansträngningar på benhinnor och plattfot.
 
Perfekt väder igår och nästan perfekt idag.
 
-10, sol, extremt vackert. Favvorundan i en mil längs vattnet mitt på dagen när solen stod som högst.
 
Precis som igår tog jag det väldigt lugnt. Pratade i telefon första halvtimmen och kollade inte på klockan en enda gång då. Först när det var 2 km kvar insåg jag att de sista 2000 metrarna måste gå i 5-tempo i uppförsbacke. So be it. Med 186 i puls nådde jag 10 km precis under min egen skamgräns för milpass även idag.
 
Sträcka: 10,14 km
Tid: 1:00:15
Tempo: 5:57 min/km
Medelpuls: 159
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0