Bryter regler

Ikväll bryter jag regeln för andra gången sedan andra veckan i januar, jobbahemma regeln. Viktig dag imorrn och allt som kan gå bra ska få göra det. Dessutom varjag tvungen att vara ledig några timmar igår för att köra hem nya bilen från Stockholm.
 
Känns helt underbart att vara med bil. Inte den där starka, tillfälliga euforiska känslan men en enorm trygghet, lättnad och lugn. Har funderat fram och tillbaka i säkert ett år nu men nu lockade friheten tillräckligt mycket. Hur ska jag annars ta mig ut till stackars gravida Åsa ute i Brunne eller dra på spontanhelg till Gabi? Långhelg till Göteborg kombinerat med Ullaredstrip? Åka upp till Lappland och dreggla över Lapporten? Bila till Italien i sommar? Åka till slalombacken? Möjligheterna är nu oääändliga bortsett från att jag nu ska hålla mig på bilavstånd till överallt jag åker. Shopstopp på utlandsresor nu ett tag.
 
Världens bästa Elisabeth (Adri har redan döpt henne) är utrustad med guds gåva till människan: Dieselvärmare. Får jag sparken från jobbet och blir hemlös kan vi alltid bo i en varm bil, känns betryggande att veta. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0