Första skolveckan

Det här med skola ju riktigt, riktigt kul tycker jag. Nog att jag hade lite seperationsångest från förskolan men rackarns vilken glädje och kunskapstörst som lockats fram hos Adri på bara en vecka. Varför har inte bara blivit 20 frågor om dagen utan kommer var och varannan minut. Ofta berättar han onödigt vetande han snappat upp någonstans, eller frågar vidare vad något han hört betyder.
 
Strukturen och engagemanget hos personalen känns än så länge mycket, mycket bra. De läskiga fröknarna på andra avdelningen kommer han sakta med säkert över, även om jag är benägen att hålla med lite. Information och koll på barnen mer än på förskolan trots hälften så mycket personal är jag impad över. Klockrent val av skola med andra ord.
 
Idag är jag dubbelmamma och får lyxa att ha Eddie hemma med. Varken TV eller iphone idag utan istället dockteater, lego, madrasspool och annat underbart kul. Snälla barn som lyssnat på mig hela eftermiddagen är lyx! Eddie ville dessutom höra en till sång vid nattning. Tror han och Adri nog är de enda som hjärtligt uppskattar min fina sång. Snart kommer de två små dvärgarna nattvandrandes till stora sängen så borde hoppa i säng jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0