Dolmio möter gudfadern

Lyckades komma iväg några dagar att fira påsk med Carlo i Italien med. Lyckligt lottade mig som har familj & vänner som ställer upp som barnvakt samt flexibel chef som låter mig flyga iväg med jobbdatorn. Underlättar när man vill följa sina drömmar..
 
Om ni föreställer er en påsklunch i en kombination av mormorn i Dolmio-reklamen och liten touch av Gudfadern så får ni en ganska bra bild av min söndag. Här pratar inte en i taget utan minst tre stycken på en och samma gång, med ingen eller alla och byter ämne hejvilt. Efter 5 rätter sa jag stopp då orutinerade mig blev mätt redan under förrätterna. Djungelvrål, Daim och Kexchoklad till efterrätten gick hem hos de allra flesta.
 
Känns lite som jag är 18 år igen när jag flyttade till Spanien utan att tala språket. Sitter förgäves och försöker förstå fyra konversationer på en gång och värst av allt, skämten. Har nu en härlig blandning av engelska, spanska och italienska i huvudet. Slutsats: Jag måste lära mig italienska, helst redan igår.
 
Har förklarat att vi visst kan bada i sverige på sommaren och att isen inte ligger kvar då. På vintern finns faktiskt lite ljus och vi lever inte i konstanta minus 30 grader. I sverige älskar vi Ibra ( Zlatan) och ser honom som svensk, vilket är motsatsen till hur de ser på honom här.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken vacker och härlig bild! Du får ta och damma av italienskaboken från gymnasiet.

2013-04-04 @ 19:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0