Bered en väg för maran

Med endast 6 veckor kvar börjar jag lite smått känna av pressen inför Stockholm marathon. Jagar all tid jag kan och har nu sprungit 3 dagar på raken, alla dagar möjliga. Nu dröjer det nog en vecka till nästa gång så man får passa på.
 
 
 
Sprang två grymma pass i italien förra veckan i +15 och sol. Riktigt skönt att springa i lätta skor och utan is och slask. Ena dagen sprang jag 10 km strax under 50 min, vilket inte har hänt sedan sommaren 2011.
 
Första "långpasset", om man nu får kalla det det, sprang jag i fredags. Har tryckt in några snabbdistanspass i 5 tempo här och var när inte mycket tid har funnits. Idag blev det 4,16 km på 19:49min när jag hade 20min över.
 
Träningsvärk efter 17km bådar inte gott och nu MÅSTE det bli ett långpass varje helg fram till maran. Göteborgsvarvet är ju om 5 veckor så det får bli ett bra träningspass med.
 
Äntligen ingen snö ute och sån skillnad att springa i +10 för flåset och pulsen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0