Tjejmilen 2012

Jaaaa! Vilken lycka när jag tittade upp på klockan vid målgång och såg att den visade 50:19 min. Senast jag sprang en snabb mil var för ett år sedan och då stannar klockan på ca 51:55 min.

Glömde min älskade Garminklocka hemma och undrade hur jag skulle lyckas hålla farten utan den. Det är en konst att inte rusa på för mycket i början och spara tillräckligt lite krafter för att krama ur det sista på slutet.

Kom överens om mig själv att ta det lugnt och fokusera på att inte dra på mig en sträckning i höger baksida lår. Njuta av loppet och sikta på ett bekvämt tempo à la ca 52-53min.

Duggregn vid starten, svalkande skönt.
Insåg att jag kunde haft linne. Värmer upp lite smått och starten går. Alla rusar iväg! De fortsätter springa omkommit 20min innan det avtar. Inser att jag inte kanske behöver starta helt först men å andra sidan springer jag om rätt många sista 3km.

Min känsla är att jag hållit tempot hela loppet igenom och att ingen km gått saktare än 5.15 och inte snabbare än 4.40 som jag uppskattar den sista till. Njöt av att inte ligga så högt i puls utan sprang i rätt bekvämt tempo. Lycka i mål, äntligen på rätt sida 51- sträcket!

Hann tillbaka till starten efter mål för att heja igång Kicki och Malin som precis skulle ge sig iväg.

 

 

LERA!

 

Kicki & Malin.


Kommentarer
Postat av: jusian

Hej, fin blogg :), skulle vara jätte kul ifal du gick in på min blogg och slängde någon kommentar, jag har även frågestund så du kan också fråga vad du vill :D!

2012-09-01 @ 18:40:26
URL: http://juusiaanaari.blogg.se
Postat av: Evelina

Härligt!

Var gärna med i dagens blogg!

2012-09-01 @ 23:12:48
URL: http://kungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0