Gör din egen sänggavel

Dagens rastlösa lugn tog mig snabbt upp till förrådet för att fixa sänggaveln och nu hade alla ingredienser till. Har du allt på plats tar det max en time att fixa och är förvånansvärt lätt. Med förarbete och transporter kan det ta allt från någon timme till ett halvår.
 
Ingredienser:
 
  • Rehjäl häftpistol med massor av häftklämmrer.
  • Spånskiva 120*200cm.
  • Tunn plast som jag hade när jag la golv användes runt samtliga kanter för att inte skapa väggar/golv.
  • Skumgummi, s k Hobbyskum. 3cm*80cm*200cm räckte perfekt.
  • Vitt tyg för att täcka allt och skapa jämnhet. Tog två gamla gardiner som hade gjort sitt.
  • Övertyg. Viktigt som attan. Bör dock strykas. Jag gick med en diskret färg i linne då fondväggen själv tar mycket plats. Tyg som täcker hela sänggaveln +15cm på varje sida rekomenderas.
 
Materialkostnad ca 600kr.
 

INNAN
 
Första lagret.
 
 
Andra lagret
 
Stryker...
 
 
 
Färdighäftat!
 






Slutresultatet, mjukt och grymt snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0