Föräldramöte

Det här med föräldramöte är ju faktiskt min grej. Jag är en sån där jobbig förälder som är intresserad av att veta hur mitt barn har det, vad han gör/äter/bajsar/slår/leker med OCH jag tycker att förskolepersonalen bör kunna svara på de frågorna när jag kommer och hämtar. Det gåDet händer att jag får svar ibland men skam den som ger sig. Den som söker svar han finner, så är det bara.
 
Ikväll gick personalen igenom kommande året och det låter riktigt bra. Mulle, gympa, skridskor och massor av noga uttänkta pedagogiska övningar för att förbereda kidsen för nollan eller förskoleklass som vi säger här upp i Norrland.
 
Dagens besvikelse: Personalen kom med förslag att Adris grupp skulle skippa att be en fotograf komma och ta gruppfoto eftersom de själva inte behöver några foton på barnen och det är så mycket jobb med gruppfotot. Vad hände med kundorientationen här...? Dessutom menar de att de gör föräldrarna en otjänst när de flesta hamnar i ekonomiska svårigheter och hos inkasso pga dessa kort som man numera aktivt måste välja att beställa. Njae, lite bättre argument får ni nog allt komma med. Föräldrarna som var där påpekade försiktigt hur fint vi alla tycker att dessa gruppfoto är. Vem har inte kvar sina sådana från när de själv var små?
 
Jag känner tvång att gå på nästa möte då detta ska bestämmas. Tänkte köra det parallellt med simskolan och klona mig själv strax innan bara. Single moms rock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0