Breaking all the rules

Nu var det ju visserligen inte speciellt länge sedan vi hade semester och sisådär noll regler och tider att följa. Det har nog tärt både på adri och mig att komma tillbaka i rutinerna så denna vecka har vi fuskat extra mycket. Å ena sidan har det var ovanligt mkt på jobbet och jag har varit trött, å andra sidan har det varit bara vi hela veckan. Det välplanerade veckoschemat från i höstas med bestämda måltider,träningsdagar samt olika lekaktiviterer VARJE eftermiddag är långt ifrån att återanammas. För rastlösa mig är det viktigt att kunna tillåta mig att inte behöva hitta på olika aktiviteter med adriano varje dag och varje timme, utan att bara få vara och kolla film, leka med tåg, spela smurfsepl, laga mat och låta tiden gå. Jag behöver inte längre fånga varje minut, redan insett att jag inte hinner det.

För att krydda alla regelbrott har vi även ikväll somnat i soffan med täcke. Hur skönt som helst! Imorrn väntar en hel, oplanerad dag som ligger framför våra fötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0