Kalaslördag i Sundsvall

De helger jag har Adriano känner jag mig oftast mer ledig än någon annan helg. Inge utrymme att dra fram jobbdatorn ges, inte heller till att städa. Varför städa när det ser likadant ut några timmar senare? Mer avkopplande saker kan man leta efter. Kraven på att fylla frysen med matlådor eller fixa här hemma är lika med noll.
 
Dagen har mestadel spenderats i Sundsvall, i staden där jag är född. Tog tåget då bilens sommardäck slirar lite väl mycket å isen och har idag konstaterat att jag inte gör det igen. Snart köps bil. Tre timmar från dörr till dörr istället för 45 min med otajmade tåg- och busstider har sagt sitt. Nog att vi hade riktigt skoj - "målade" tåg & vagnar i snön i väntan och kom som mest upp till 15 vagnar innan snön tog slut!
 
 
 
Konstigt nog känns det väldigt främmande när jag kommer till Sundsvall, som om jag bodde där i ett tidigare liv. Kanske är det lite så, är trots allt mer än 10 år sedan jag flyttade därifrån. Visade Adriano var mamma gått på gymnasiet och mammas kyrka som barn vilket kändes riktigt avlägset. Adriano påpekade att han gärna går till kyrkan imorgon söndag, kanske det. Visst hittar jag i stan men det mesta ser annorlunda ut och framför allt känner jag inte igen en kotte bortsett från Maffia-Tony på donken SJ - grymt kul!
 
 
Huvudanledningen till Sundsvallsbesöket var lilla Mollys 2årskalas. Denna lilla skrutt fyller redan 2! Vad hände? Vad händer? Guld att Molly & hennes föräldrar snart flyttar hem till Norrland så man inte missar mer.



 
Byggde legobåt i McDonald's lekhörna i väntan på tåget.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0