Att toppa

Toppa formen inför ett lopp har jag läst till mig sker runt 2-3 veckor innan loppet. Att gå ner i antal träningspass, passens längd och intensitet under sista månaden är därför inte riktigt optimalt. Undrar om jag nån gång kommer att ha tid att springa tre pass/ vecka igen? Kanske t o m fyra? Tänk att kunna bestämma själv hur pass tränad jag vill vara och inte bara kunna "hålla formen" för att nosa runt 50min på milen. Om 10 år när Adri är stor har han säkert småsyskon och jobba gör jag väl fram till 71år. Kanske då? Jag kan vara en av de glada pensionärerna som springer göteborgsvarvet med en tshirt där det står "71 men känner mig som 17".

Alternativ 2: acceptera mina max två korta pass/vecka.

Acceptans är för mesar, coolingar kämpar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0