Att lära sig säga nej

Håller just nu en kurs i egenvård med en deltagare, nämligen mig själv. Ska bli bättre på att inte säga jajemensan! till allt utan faktiskt lära mig säga Nej! när det behövs. Från och med nu är det inget kvällsjobb eller helgjobb bortsett från ev ledigheter/ sjuklingsdagar/ vab/ extrema måsten. Se där, fick med flera undantag! Kursen pågår på obestämd tid. Sedan New York har jag bytt perspektiv på livet och måste lära mig njuta mer av vardagen istället för att bygga förväntningar kring ev eventuella guldstuder. Vem lurar jag, jag kommer aldrig komma över min krossade dröm om NYCM...

Målet med kursen är att kunna säga:

Nej, tyvärr, det får du be den som är ansvarig om.

Nej, tyvärr har jag inte möjlighet att se över det. Återkom om ett år eller två.

Nej, tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0