Kvällsrunda

Hinner jag med en löprunda idag? Är det viktigt just idag?

Dessa frågor dyker ofta upp. Idag som så många andra dagar slutade jag att fundera och snörade på mig löparskorna 22.20. Motfrågan Vad är en halvtimme av mitt liv? vinner alltid över löpartvivlet.

Solnedgång, vindstilla och ca 15 grader. Här och var är det förfest och jag hör ungdomar skrika sig hesa till Kung kung kung i baren. Jag känner mig nyttig och skuttar vidare. Känner lite i baksida lår, precis som det började innan maran. Bestämde mig för att ta det lite lugnare vilket funkade i säkert två minuter innan jag ökade igen. Springer längs vattnet som är lugnt och vackert. Nån båt åker långt där borta men jag hör ändå ljudet från motorn. Kvällskylan börjar komma och luften är riktigt fräsch, nästan som efter ett regn. Hästsvansen börjar ge mig sig och jag släpper ut mitt Rapunzel-hår och springer i utsläppt hår sista 5 min. Frihet och lycka!



  • Uppvärmning 2,2km
  • Tre snabba km i tempo 4.45min/km.
  • Nerjogg 500m

Sträcka: 5,5km
Medeltempo: 5.15min/km



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0