Fattat poängen

Det här med lite sömn och för många aktiviter varje dag sår frön till skitdagar. En och en halv vecka efter semestern går jag hem halvknäckt strax efter 15 för att hinna friskvårda och skaka av mig lite bekymmer med hjälp av en löprunda med intervaller. Trodde jag det. Dagens empiriska undersökning visar att 9 av 10 bekymmer sitter kvar efter löprundan som gjorde mig om möjligt ännu mer stressad.
 
Adriano sist kvar på dagis idag också, strax innan 17. Hur gör ni alla? Finns det inte en enda ensamstående mamma som jobbar heltid eller två föräldrar som har "vanliga" arbetstider? Tack och lov att Adri gillar ensamtid med fröknarna så det dåliga samvetet där är näst intill obefintligt. Vad som händer efter 17 är en annan femma. I tre dagar har jag lovat Simhallen och nu insåg jag att det måste ske. Packa väskan och iväg till badpoolen för att maxa lek i en timme till. Pannkakor med bästa hallonsylten, läsa böcker, sova. Frid och fröjd. Check!
 
Nu kommer jag till det jag verkligen måste bli bättre på. Lägga mig i tid. Vettig tid. Ingen Ruzzle vid läggdags och inget jobb efter 21. Lite sömn = skitdagar. Lagom sömn = toppendagar. Dags att välja, livet blir väl vad man gör det till?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skiftjobb ich 80%, föräldrsrledig 20%.
Men skulle inte funkar så bra med kvällen -och helgjobb om jag vore ensamstående.

2012-08-30 @ 18:14:12
Postat av: Anonym

Fin stavning från mobilen!

2012-08-30 @ 18:15:13
Postat av: Anonym

Fin stavning från mobilen!

2012-08-30 @ 18:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0