Blåbärssjukan

Det var faktiskt rätt varmt i vattnet idag, så varmt att jag doppade mig på det fjärde ska det ske.



Sälsten


Nybadad!



Här ligger en grabb begraven



0,1 sek senare får iPhonen en näve sand på sig.



Vi letade upp Blåbärsskogen och upptäckte till vår förvåning att det även finns mygg här i Härnösand. Massor dessutom, och gärna i den mjuka mossan nära blåbären. Utflykten blev kortare än tänkt eftersom jag vägrar klia sönder fler myggbett nu. Det hjälper ju inte hur mycket man själv säger till barnen att de inte ska klia, man är ju där själv och kliar och kliar kliar när ingen ser... Ca 3 stolta dl skrapade vi ihop, dvs det som inte ätes upp.

På vägen hem drabbades Adri av vad han kallar Blåbärssjukan. Han spydde upp några blåbär och hallon och bad mig ringa till hans fröken på dagis för att berätta att han fått blåbärssjukan. Sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0