Rosa eller inte rosa?

Adriano var så uppspelt efter att ha testat sin nya cykel igår så idag fick han cykla hela vägen till förskolan. Med tanke på att den ligger en bit bort, närmare bestämt 2,5km så tog det sin lilla tid. Mäkta roligt och ha kan nu även bromsa vilket bådar gott för alla nerförsbackar vi har framför oss i eftermiddag. 45minuter senare var vi framme och vad möts vi inte då av? Jo, tre femåringar som tror att de är coolast i världen. De bråkigaste killarna som slåss och utbrister "Är Adriano en tjej nu, titta han har ROSA cykel!" Bara tjejer har rosa, Adriano är e tjeeeej".

Samtidigt som jag smått tycker illa om dessa blivande mobbare så tycker jag också synd om dem eftersom deras föräldrar uppenbarligen har en snedvriden syn på livet. Ja, man borde verkligen ansöka om tillstånd för att få skaffa barn, precis som adoptivföräldrar måste.

Givitsvis så hugger jag tillbaka, men på ett annat sätt än med vuxna. Jag förklarar att även killar kan gilla rosa och frågar de gång på gång vad som sulle vara fel med det? De kan inte svara på den frågan. Precis som tjejer kan gilla blått kan killar gilla rosa. Så det så. Nu sitter jag och  tänker att kanske precis nu så är de på honom om hans cykel och när jag kommer i eftermiddag så vill han inte ha sin fina cykel längre, den han var så stolt över imorse. J-vla losers.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0