Firar Valborgsmässoafton med 47km

Sista riktigt långa långpasset inför Stockholm Marathon är nu avklarat. Igår morse tog vi tåget till Märsta och gick snabbt igenom vår packning inför en heldag på små landsvägar och i skogen för att slutligen nå Uppsala. Erik hade snällt packat ner raider twix, chips och proviva som vi fikade upp glatt på vägen. Själv hade jag minivarianten av camelbak som rymde 2dl vatten och en mobiltelefon.


Vi sprang i skogen, genom kohagar och över ängar samt små krångliga stigar med rötter och sten. Erik var utnämd kartläsare och skötte det galant. Med tanke på att mitt lokalsinne är lika bra som Cissis så var det nog lika bra. Några cm ifrån att trampa på en huggorm och såg räv två gånger. Grym frihetskänsla att vara ute i en hel dag och bara springa, så länge man vill och så snabbt man vill. Tyvärr så var mina benhinnor inte speciellt snälla och vänster vad började krångla redan efter något km och är riktigt riktigt stel idag. Haltar idag och troligen veckan ut innan sista intervallpassen ska avklaras... Kanske joinar jag Cissi och pappa i deras kamp mot skadorna men eftersom de lever genom mig ( i löpandets mening iallafall) så måste jag hålla en stund till.


Första stoppet efter 12km.

Njuter!


Räven i mitten av bilden







Framme!


Trött Sara vilar på köksgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0