Uppe i 130km nu

Mitt andra ultrapass och tredje passet över 42194 meter i mitt liv har jag idag genomfört. Så här mör i kroppen har jag inte varit sedan den 6e juni 2010 och har nu haft frossa sedan jag spurtade de sista kilometrarna på stranden. Vilken glädje, lyckorus jag haft idag!

I princip alla deltagare på training camp här i Monte Gordo tog plats i bussarna upp till byn Odeleite imorse. Väl uppe fick vi välja mellan att gå 8km eller att springa bergspass 10km resp 14km runda. Som bonus på detta erbjöd Rune Larsson ett extra pass hemåt efteråt på ca 29km extra. Värst som jag är sprang jag snabba 14km upp och ner  - konstanta backar - jättebra uppladdning inför de sista 30km.



Hassebasse, Emma och Martin - coola gänger längst bak i bussen såklart.

Stina & jag

Plaskar lite på vägen



Härifrån klättrade vi ner..

Efter en halvtimmes paus vidare så blev 190 deltagare 28 när vi började springa hemåt i strålande sol genom små byar och över berg och dal. Pepp som jag var drar jag och Erik iväg lite extra på slutet och slutar att gå i uppförsbackarna och höjer tempot tre snäpp. De sista fyra kilometrarna sprang vi på stranden med mycket, mycket trötta ben men med några av årets bredaste leenden och de kraftigaste solbrännorna. Sista fika ölpausen hjälpte garanterat till. Nu har jag sprungit totalt 130km på 6 dagar...

Distans: 44km
Tid: 4.58tim


Glad nyfunnen löparkompis posar framför fåren


Lite solbränna


Ölpaus!


Tapper tjej bland 3 tappra killar

Lycka!

Kyler ner trötta ben i hotellets pool

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0