Korta intervaller

Peppad av vårsolen hoppade jag ut på asfalten och iväg för att möta upp min löparkompis. Vi hade bestämt att köra korta intervaller , 10* 30sek all in +30sek vila. Nu så här i efterhand tror jag vi borde kört två set istället även om vi var helt slut efter det vi körde. Vid dessa tillfällen är det extra roligt att ha Garminklockan till hands, inte bara för att den piper till vid varje intervallbyte utan även för att se pulsdiagramet och tiderna efteråt.

Fjärde och femte intervallerna var de jobbigaste och på slutet kändes det verkligen att pulsen inte hann ner långt innan det var dags igen. Tempot vi höll i intervallerna var ganska jämt i 3.30min/km-tempo. Första gick i 2.53-tempo - laddade som attans!

5min löptid - 1.68km. Nice!
Maxpuls: 178


Så här har jag känt mig idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0