J-vlar anamma

Efter fyra långa vilodagar lekdagar räknade jag ner sekunderna innan jag skulle kunna gå ut och springa idag. Dessa två veckor som Adriano är hemma med vattkoppor har jag inte haft som alternativ att gå ut och springa när jag faktiskt har möjligheten kl 21 på kvällen i mörkret. Jag var nog med både mörkrädd och ensamrädd (i ljus också) innan jag fick barn men nu är det ju löjligt. Kollar mig runt konstant även om jag är ute och promenerar med en kompis efter solen gått ner.

Men idag så gick det alltså. Skavsåret från i lördags fick på sig ett skavsårsplåster i förebyggande syfte och jag planerade in ett lugnt distanspass utan att ens titta på klockan. Eller hur. Garmin addicted! Startade första kliometern på 4.44min/km och nån stans där lade jag ribban. Växlade snabbt om till snabbdistans och siktade på 7km. Grymt kul, enormt mycket spring i benen och utan musik dessutom men framför allt +5 =  0,5-1kg lättare bara på kläderna. Har nog aldrig sprungit längre än 5km så snabbt. Lite uppvärmning för Portugal..

Ingen uppjogg...

7 snabba

Tempo: 4:47min/km
Sträcka: 7km
Tid: 33:30min
Medelpuls: 173
Maxpuls: 183

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0