Första löppassen!

Som vi längtade efter att komma ut och springa igår. Cissi hade med sin onda vad vilat i en hel vecka och vi var riktigt trötta efter en lång resa men vår lugna jogg hamnade ändå på totalt 8km med ett tempo på 5.19min/km. Nu vet jag att detta tempo inte säger en jota för alla er som inte löptränar men det är alldeles för snabbt för ett att vara ett lugnt pass för två hurtiga amatörmotionärer som oss. Vi åt därefter en härlig middagsbuffé och sedan bums i säng. Vi somnade båda innan kl 20 och sov fram till kl 7 morgonen därpå. 11 timmars sömn! Jag är som en ny människa!


Glad och halvpigg!

Lycklig Cillen!


Morgonjoggen tog jag "själv" tillsammans med de andra 100 löpsugna och kämpade för att hålla nere tempot. Skam den som bangar för lite spöregn. Sista kilometern sprang jag själv på stranden och fick ett snitt på 6.02min/km totalt 6km istället. Bra där! I eftermiddag ska jag köra intervaller medan Cissi får rehab och kanske lite meditationsgympa med alla 40plussare som är här för friskispassen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0