Återhämtningsvecka..?

Cissi skrattade lite lätt idag när jag sa att jag sprungit intervaller i förmiddags. Hon tyckte att en återhämtningsvecka var på sin plats efter en 135km-vecka när en vanlig Saravecka ligger på 20-40km. Äsch.

Kroppen var riktigt stel när jag var ute på en lätt löppass i tisdags och det blev kort och lätt. 7km i 6-tempo. Idag blev det dessto roligare! 10 plusgrader, sol och lätta ben taggade mig för att köra lite intervaller.

Mårten Klingberg som höll i intervallpassen i Monte Gordo tyckte jag borde variera mina intervallpass lite mera så idag fick det ett nytt upplägg:
2km uppjogg (viktigt!), Sedan fyra omgångar 500m i 4.30min/km och 500m jogg i 6min/km. Nerjoggen blev som vanligt sisådär 100m. Laddad för imorrn med, så mysigt nu när snön försvunnit från gatorna och solen skiner på mina solbrända fräkniga kinder.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du måste ju rega din träning på funbeat. Man skulle nästan tro att du mörkar...

2011-03-25 @ 10:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0