52km med Rune Larsson


Igår gjorde jag något jag knappt trodde var möjligt. Min ultradebut! Jag sprang njutbara 52km med Sveriges ultralöpare Rune larsson som blanda annat sprungit genom usa och ska springa hem till Sverige om några veckor. Vi var ett glatt gäng på 17 personer som anmält oss till detta äventyr och kl 9 igår morse drog vi på oss våra miniryggsäckar med dryck och skavsårsplastår och stack iväg. På ett ultra-pass är det distansen som är viktig, inte tempot. Helt annorlunda från det jag är vad vid alltså. Vi sprang, gick i uppförsbackar, pratade, stannade och fikade (tre gånger!!), väntade in, sprang fel, sprang rätt... effektiv tid sprang jag i 5 timmar och 57 minuter igår, nästa 6 timmar, helt galet! Sista 7 km brassade Erik och jag på i 5-tempo istället för att bränna lite extra muskler. Som grädde på moset fick vi solsken och ca 17grader = kjolväder!


Energipåfyllning nr 1


Energipåfyllning nr 2

Energipåfyllning nr 3

FRAMME!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0