Snabbaste intervallerna

Idag var jag och min "löparkompis" ute och sprang riktigt tuffa intervaller. Rekomenderar alla som springer att testa att springa med någon annan som ligger på samma nivå, gärna någon ni inte känner redan för att undvika allt småprat. Vi körde verkligen järnet idag. Har aldrig sprungit så snabbt och ansträngt mig så som idag. Hon jag springer med är några sekunder snabbare än mig så jag ligger två meter bakom och jagar, vilket är skitkul faktiskt. På nåt underligt sätt så pressade jag mig som aldrig förr.

Intervaller 10*500m, ståvila 1min. Uppjogg 1km, nerjogg 1km. Maxpuls 179-183 varje intervall.

Intervall 1: 2.00min
Intervall 2: 2.05min
Intervall 3: 2.09min
Intervall 4: 2.10min
Intervall 5: 2.05min
Intervall 6: 2.08min
Intervall 7: 2.06min
Intervall 8: 2.13min
Intervall 9: 2.12min
Intervall 10: 2.09min

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som ett roligt pass!! Håller med att det är skoj med löparkompisar. Jag har några kompisar från jobbet som jag springer med en del, men då blir det mycket snack emellanåt. Synd att vi inte bor i samma stad annars hade vi kunnat springa ihop med! Men du är mycket snabbare än mig så det skulle nog inte funkat ändå. =P



Kram Emelie

2011-01-27 @ 18:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0