Löpning 2010

Under år 2010 sprang jag ca 126 mil under 8560 minuter. Jag spenderade med andra ord 5 dagar och 23 timmar med att löpträna.

Jag tränade i snitt var tredje dag och 2,4 mil per vecka med en snitthastighet om 5:49min/km (några långpromenader inräknade...).

Är nöjd med årets träning då jag kämpat för att kunna ta mig ut hela hösten.Hade bara ett lugnt träningsuppehåll på  några veckor i början av året pga kyla & sjukdom men sen har det varit ganska jämt. Nästa år i år siktar jag på 200mil istället och fler långpass! Tog en snabbpass på 10km igår och farten sitter i ännu. Är glashalt ute på marken just nu men med mina Icebugs märks inte isen av, så nöjd med köpet. Nästa år springer vi New York Marathon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0