Midnattloppet 2011

Nerverna på rätt plats. 61 i puls på tunnelbanan 30min innan start. Illamående tidigare under dagen men humöret var dessto piggare. Världens mest pepp träningskompis Erik som jag aldrig någonsin kommer kunna slå hur mycket jag än vill.



Bortsett från min första mara har jag nog aldrig varit så nöjd över att ha tagit ut mig under ett lopp. Svårt att göra det på halvmaror när farten är lite lägre och svårt att få ut allt under en kort mil. I lördags lyckades jag. 179 i medelpuls och 188 i maxpuls =min maxpuls! Tiden blev förvånansvärt hög - kanske för att jag inte vant mig vid att jag inte är lika tränad som i våras pga två månaders skada. Har aldrig varit så nöjd över att inte persa! Snitttempo 5:09min/km, detta inklusiva backar för en obacktränad Sara...

Erik och jag startade i första gruppen tillsammans med "de andra" elitlöparna. Sprang över startlinjen tillsammans och sen for han iväg för att komma in på 41min och jag 10min senare. Hur många tusen löpare som helst sprang om mig och det är jag inte van vid. Jag tog några stycken på upploppet iallafall.


Glada och snabba!

Eftersom jag inte tror på återhätmningspass och kännt mig riktigt sliten sedan i lördags så tog jag första löprundan idag. En vad krånglar lite och jag börjar inse att jag måste fixa den innan halvmaran. Imorrn kanske. Skönt att springa kravfritt och utan musik i skymningen. 10 lätta på 58min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0