Intervaller på bana

För mycket spring i benen och för lite barnvakter. Veckans friskvårdtimme blev min räddning.

Intervaller på bana för första gången någonsin. På lunchen i stekande sol. Tom mage. Kort uppjogg. Men peppad!

8*400m, 1min ståvila. Gränsen till att spy efter intervall nr 6.

Kändes extremt sakta och jag försökta räkna mitt kmtempo i huvudet men det blev helt knasigt. Landade på tempo 3.31-4.14min/km. Puls över 180 på i princip alla intervaller. Bra där! Har faktiskt träningsvärk i benen idag dessutom, skön känsla som sällan kommer.6 pass till och jag är redo för Stockholms Halvmara.

Höga Kusten halvmara/mara går av stapeln imorgon. Tyvärr kan jag inte delta då jag är barnvakt menhåller tummarna för min chef som jag lyckades övertala att anmäla sig. Riktigt sugen på långlopp men kroppen känns inte redo ännu. Midnattsloppet nästa vecka blir en bra mjukstart inför hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0