Bomberos

Adriano är nu storförtjust i brandbilar och brandmän (!), bomberos på spanska. Igår övertalade han mig, eller tja, föreslog, att vi skulle åka hem till bomberos. Upp på hojjen och så for vi till brandstationen. Tur att allt är nära här i Härnösand och det bara tar några ynka minuter med cykel. Där stod vi och suktade och väntade på att en utryckning skulle ske men icke. Bomberos sover.

Fick höra på jobbet imorse att ett hus ca 100m på brandstationen hade brunnit upp igår. Larmet hade gått ca 30min efter det att vi åkt ifrån brandstationen. Attans. Tänk om vi fått se en livs levande utryckning, det händer ju bara sisådär 2-3ggr/år här. Eller?


För att hjälpa bomberos så tog vi med oss våra vattenpistoler och gav oss idag väg till det halvt nerbrunna huset för att hjälpa till med släckningsarbetet. Det gick sådär pga avspärrningarna, vattenpistolen når ju inte särskilt långt. Har nu informerat kina kollegor på jobbet att höra av sig till mig när de hör talas om en brand så att jag och Adriano snabbt kan sticka dit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0