Medeldistans

Min princip för att minimera skador är att inte springa två dagar i rad. För det mesta håller jag på det men denna vecka blir det svårt eftersom jag är bortrest och ensam med Adri fr o m torsdag. Laddade igår med intervaller och idag medeldistans. Hatar verkligen att springa i värme och idag var det inte mer än +18 i skuggan men stekande sol. Jag föredrar -5 framför +20 när jag springer, vinter istället för sommar, Norrland framför Linköping

Kontrollerad puls som aldrig gick över 174. Som på senaste tiden blev de snabbaste kilometrarna den andra halvan av passet där jag snittade 5min/km utan större ansträngning. Det tempot känns som en magisk gräns men är väldigt osäker på hur länge jag kan hålla tempot utan att krascha. Kan inte heller starta i 5-tempo och hålla det länge utan några km uppvärmning är ett måste. Kanske något att träna upp till sub 1.45 på halvmaran i september?

Medeldistans


10km på 51:46tim

Totalt distans: 11,53km
Tid: 1:00:01tim
Medeltempo: 5.12min/km
Medelpuls: 163

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0