Långpass i solsken

Efter många om och men drog jag ut på veckans långpass redan igår. Kände på mig att det itne skulle hinnas med med allt påskstök i helgen så det var lika bra.

Skippade vätskebältet och sprang till motionscentrum där jag drack vatten efter 5, 10 och 17km. Dog en smula däremellan och fick otroliga dippar utan vatten och mat. +22 och sol, riktigt varmt. Gillar inte värme men vad gör man - vägrar klaga när äntligen värmen är här. Underbart att springa i kortbyxor och linne! Tog det lugnt för att inte reta upp verken hälsena, hälsporre eller benhinnor. Gick bra och höll mitt lugna tempo med låg puls utan större prestationskrav på mig själv.

Distans: 2:11 tim
Tid: 22,27km
Tempo: 5:54min/km
Medelpuls: 155


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0