TJEJMILEN

Spring i benen, snippor mellan benen...

Då var årets tjejmil med 28000 anmälda avklarad. Jag kom på en tapper 695e plats även om det kändes som om flera tusen sprang om mig i början av loppet. Linda & Jag  startade i ELITgruppen, nån meter bakom Isabella Andersson och jag tog snabbt rygg men lät henne vinna även detta lopp. Mamma, Adriano och Göran stod och hejjade på vid 6km, tyvärr missade vi varandra och för första gången sprang jag ett lopp utan egen publik(som jag såg). Gick fint ändå men lite trist att missa Adri & Mamma som tålmodigt stod och väntade på mig.

Roligt lopp men visst blev jag lat och bekväm under loppet, inget sug att anstränga mig till max. Km 4 till 5 gick så segt som 5.20min! Är nöjd då jag tog mig under 50min och kutade de sista 200metrarna på en hastighet om 3,54min/km. Pigga ben med andra ord.

178 i medelpuls
, rätt högt! Låg över 180 i puls efer 30min och hela vägen in i mål.





Fick en lyckokram av Carolina Gynning strax innan loppet, hon såg mig och kom fram och frågade om hon fick ta ett kort med mig, vilket hon såklart fick. Jag är ju inte den som är den.



Om 5 dagar är det meningen att jag ska persa på Stockholms halvmara. Får se hur mycket jag orkar antränga mig, känns jobbigt att tänka på hur tufft det kommer att vara.





Kommentarer
Postat av: linda

alltså, jag måste ju bara säga att jag tycker att min och Isabella Anderssons målgång ser ganska lika ut. Du spurtade ju in i mål, schysst. Det ska jag göra på lördag, bara för filmen och kortens skull. Ska jag säga till Tyra i framtiden; "titta hur mamma spurtar i mål, hon har så mycket ork kvar, hon är så stark". Så blir det.

2010-09-07 @ 09:56:42
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0