Påtvingat

Idag insåg jag att jag inte kan banga längre. Jag måste springa för att klara halvmaran på en OK tid nästa helg. Eftersom jag inte var ett dugg sugen drog jag ut på det riktigt länge. Tog en sväng på stan och kikade in på Polarn O Pyret och tittade lite sukande på de fina kläderna. Häromdagen kom det en presentcheck samt en 15% rabattkupong med posten och jag & reor är ju generellt väldigt tighta. Jag lovade mig själv att om jag köpte något skulle jag ut och springa innan det var dags för att hämta Adriano på förskolan. Sagt och gjort.



Detta blev mina fina köp. Superfin randig tröja, halksockar i nästa storlek. Dessa tar alltid slut direkt i de fina färgerna och de är de absolut bästa, håller hur många tvättar som helst. Nya vintervantar så vi kan göra många snögubbar i vinter. 15% på 245:- är ju ändå...36,75kr i rabatt.

Fick ut även ett gratis löppass av mina Po.P konsumtion. Tänkte kolla hur bra 10km gick under 50min i rydskogen och det är ungefär där jag ligger. Första 5km gick på
24.40, sista 5 på 25.05. Men usch fy vad tråkigt det var och när jag kom över 180i puls blev jag inte taggag som jag normalt blir utan ville bara ge upp. 3 gånger stannade jag i 5-10sek och sänkte pulsen eftersom jag tyckte det var alldeles för plågsamt.

Sträcka: 10,0km
Tid: 49:45min
Medelpuls:176
Maxpuls:
187!! (sista minuten..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0