Nya rutiner

De senaste veckorna har Adriano jobbat sig tillbaka till "stora sängen" hemma men ursäkten att han har haft ont i magen. Naiv som jag är trodde jag på honom fram tills häromdagen när jag insåg att det bara är ett spel för att sova/vara nära /bli klappad på halva natten och sparka mamma andra halvan.

Igår fick det vara nog. Jag berättade för Adriano att han får stanna kvar i sin egen säng hela natten och om han gör det går han en present av sömnfén, även kallad mamma, på morgonen.

Efter två timmar vaknade han och frågade var hans present för. Somnade sen om.

Två timmar längre fram får han plötsligt ont i magen när jag leder honom tillbaka till hans rum och Donald ger sig efter nån enstaka minut när han skriker "ajaj maaaagen, mamma". Jag somnar om. Så gör också Adriano i hans säng. Donald med. I adris säng alltså.

Adriano må inte ha sovit ensam i sin 80*160cm säng men han sov iallafall där utan mig och hela natten. Morgonpresenten blev några inslagna smurfar (pititufos) och ett litet hus till dem. Ögonen sken av lycka! Imorgon får det bli något annat skoj...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0