Löparbruden

Jodå, konditionen sitter i än. Igår kväll bestämde jag mig för att springa på morgonen idag. Peppad som få smyger jag upp ur sängen och klär på mig löparkläderna och äter havregrynsgröt för en kurrande mage. När jag väcker Adriano som ser mig med keps säger han direkt "Mamma springa? Tillsammans, mamma!".

Istället för cykeln sprang vi, Adriano sittandes i joggingvagnen och jag tätt där bakom hela vägen till dagis. 12min och 21 sek tog det, bara ca 3 min saktare än cykel.

Efter jag lämnat honom tog jag mig en runda till och stannade på Ikea efter 10km. Klockan stannade på 51,24min efter 10km, och då hade jag sprungit de första 2,4 i uppförsbacke med vagn. Skönt tempo, tog ut mig men tog ändå i lite. Inte några känningar i benet överhuvudtaget. Älskar mina nya kompressionstight..!



Tillmin förfäran upptäckta jag att jag av misstag råkat beställa XS på kompressionströjan häromveckan. Kanske därför jag såg extra korvig ut i den... Får sats på en ny i S och ett par nya Asics 2150 GT.

Totalt
14,03km.
1:15:16tim.
Snittfart: 5,21, (inkl upp&nerjogg.)
Medelpuls: 168.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0