Kära gamla tusingar

Idag velade jag halva dagen om jag skulle gå ut och springa eller inte och sköt på det timme efter timme. Efter att ha prata med min svägerska och elitlöpare Cillen inser jag att här måste tränas. Bättre en halvtimme än ingen alls. Efter jag jobbat klart och städat under här hemma sticker jag ut 1.15 tim innan det är dags att hämta Adriano på dagis. Jag inser snabbt att jag måste köra ett kortare kvalitetspass och kör min favvorunda på så lite som 6,7km.

Det blir intervaller, 4*1000m med 90sek vila emellan. Värmer upp med 2 lugna kilometrar och sätter sedan igång. Första intervallen går till Queens "Don't stop me now" vilket är absoluta min favoritlåt att springa till. Törstigt pass men gick helt OK trots allt.

Uppjogg: 2km, 11.09min

Intervall 1: 4.16
Intervall 2: 4.20
Intervall 3: 4.20
Intervall 4: 4.34

Maxpuls 180

Nerjogg 4min.

Som vanligt är det tredje intervallen det tuffaste. Det fjärde tillät jag mig 4.40 så det gick helt enligt plan. Nästa vecka får jag föra femhundringar istället så det blir extra snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0