Duktig tjej

Imorse var jag riktigt sugen på att gå ut och springa. Inte när jag gick upp kl 9.30 men på att springa senare på dagen. Solen sken, Donald stack till Simhallen med Adriano, tvätttiden var inte förräns kl 17, grytan stog på spisen, löparkläderna var rena, bara lagom förkyld, ipoden hade batteri...Jag hittade som sagt inte en enda ursäkt för att inte bege mig ut.

Innan jag går ut och springer planerar jag alltid hur passet ska se ut. Intervaller, snabbdistans, långpass, fartlek eller backar samt vilken runda jag ska springa. Idag satsade jag först på 10km, lagom för att väcka kroppen inför morgondagens långpass, det gäller ju att utnyttja både helgens dagar när man kan springa på eftermiddagen. Vid närmare eftertanke så kunde jag ju lika gärna ta långpasset idag istället och köra återhämtning imorgon. Springer jag till vidingsjö, 2*5km där i skogen och hem så jag kan dricka vatten var 5km på idrottcentrets toa som skulle passeras 3 gånger. Sjukt bra idé, då slipper jag vätskebältet!

Jag drar iväg i mina kompressionskläder och är perfekt klädd. Tunn löparmössa höll värmen och fina löparvantar fick agera näsduk. Usch vad äckligt. Tur att det finns fabriker som gör tvättmaskiner.

Höll någorlunda jämn fart hela passet och inte känningar bakom knät som jag brukar. Bestämde mig för att köra en halvmara och se vad träningstiden blev. Klockan stannade på 1.57tim när 21km passerats! Bra där!


Distans: 21.42km

Tid: 2:00:02 tim

Tempo: 5.35 min/km

Medelpuls: 165

Halvmaran: 1:57:44 tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0