Surpriseresa till Edinburgh

Ibland är det nästa skrämmande hur låg nivå på allmänbildning jag har. I fredags tog de tjejkompisar som jag pluggat med i Linkan sig till Skavsta för att åka på vår första utlandssemester tillsammans. Lina & karin hade planerat resan och hållit resmålet hemligt hela vägen fram till i fredags morgon då Lina avslöjade att planet vi strax skulle boarda skulle till Edinburgh. Nice, tänker jag och blev ännu gladare överraskad när någon berättar för mig att det ligger i Skottland. Ja, ett till land på min lista tänker jag... Kanske borde börja plugga igen. Har inte under tre dagar i Edinburgh lärt mig uttala namnet korrekt heller. Äsch.




På plats har vi det riktigt bra hela helgen. Trots vårt någotsånär blygsamma budget på 2400kr för flyg&hotell hade tjejerna bokat in oss på ****- hotell med gym och pool. Grymt!! Såklart joggade jag både på bandet och imorse utomhus och bubblade flera gånger. Nog hann vi med lite shopping, pubbesök med pints, typisk engelsk frukost, sightseeing, afternoon tee och spökvandring med. Edinburgh som stad är riktigt speciell, lite som en spökstad. Inte en enda otrevlig männsika träffade vi på, helt otroligt! Köpte till slut ingen kilt utan lämnar det till skottarna med säckpipa på Royal Mile.





Jag får för ovanlighetens skull den briljanta idén att beställa in Jägermeister.
Jag skyller på att jag är min brors syster.



Dansande brudar a la 3.30 a.m.





Frukost!

Toast med baked beans och ost. Sjukt gott!




Kille med säckpipa och kilt i mitten.


Utanför slottet.


Afternoon Tea.





Spökvandring
kl 22-23.30 lördag kväll. Kan tillägga att jag & Bella höll handen...




Adam Smith.



SISTA pinten!



På väg hem...




Home sweet home. Finns inget som mitt älskade Sverige även om Edinburgh var grymt. Åker nog tillbaka dit en dag och stannar lite längre :)




Kommentarer
Postat av: Joe

Ser trevligt ut dårå

2010-11-07 @ 23:51:58
Postat av: Sofia

Åhh vilka fina bilder det blev!! Bra jobbat fotoansvarige =) Vill ha, vill ha ;-) Vilken grymt rolig resa det blev!!!!

2010-11-08 @ 19:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0