Löpning i -5



Inget ska få hindra mig från att hålla igång löpningen och inte försämras nu i vinter. Intervallerna kanske inte kommer att gå lika snabbt men ta mig 17 att jag ska tvinga ut mig själv både i snöstorm och kyla. Idag tog jag 7km i -5 och det är så mycket tyngre att hålla samma fart i denna temperatur. Det skulle vara ett medeltufft kortpass som blev nästan som ett snabbpass i ansträngning sett. Dubbla byxor, två tröjor innanför jackan, dubbla vantar, fleecemössa, benvärmare...det enda som inte var dubbelt var sockarna och skorna. Men det gick bra, roligt trots att det var tugnt. Terrängskorna duger för löpning i snö men inte när det blir halt och närmar sig is.

Totalt:

Tid: 40:58min
Sträcka: 7.44km

Tempo: 5:30min/km (snabbaste km på 5.08)
Medelpuls: 162


Negra kollade först ut på snön på balkongen och sen frågades på mig i löpkläder. Hon är ju aldrig ute själv stackarn så hon förstår inte riktigt det här med löpning.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0