Långpass i lera

Perfekta förutsättningar. Frisk, rena kompressionstights, +10 och moln, ledig, barnvakt och skadefri.

Eftersom jag bara sprungit ett löppass tidigare denna vecka funderade jag på hur smart ett långpass skulle vara. Jag kom fram till att det var otroligt smart. Jag och skogen ensamma i en hel timme till min favoritmusik och en timme transportsträcka på asfalt. Var riktigt trött innan men benen var iallafall pigga. Sprang till Vidingsjö och tog löpspåren  2,5km+5km+2,5km, varav km 5-7,5 gick riktigt snabbt. Skorna blev genomvåta flera gånger av all blöt lera och leriga vattenpölar men de torkade relativt snabbt. Riktigt skönt pass, halvmaran på 1.57tim och inget maxande utan lugnt tempo!

För att inte bli helt slut efter min energitömning tog jag en Gainomax och två Snickers efter passet. Fortsatte sedan med två kanelbullar och två bullar med gegg i för att inte riskera att gå ner i vikt.



Sträcka: 21,05km, ett halvt marathon.
Tid: 1:57:35 tim
T
empo: 5:35km/min
Medelpuls: 160


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0