Korta intervaller i snön

Tvingade mig på en löprunda idag trots att vädret gjorde sitt bästa för att hålla mig inomhus. Man blir inte direkt löpsugen av snöstorm eller tanken på att halka för varje steg man tar. Jag har investerat i ett par terrängskor som faktiskt funkar riktigt bra på snö men mindre bra på is. Sitter nu istället och funderar på att investera i ett par Icebugs, löparskor med dubbar. Då försvinner ursäkten i form av halka också :)

Korta intervaller idag 5*500m med 45-60sek ståvila. Svårt att maxa när man halkar och springa i snöig motvind me det gick skapligt.

Tempo
Uppjogg 3km: 5:27min/km

Intervall 1: 4:33min/km
Intervall 2: 4:47min/km
Intervall 3: 4:29min/km
Intervall 4: 4:29min/km
Intervall 5: 4:43min/km

Nerjogg 1,13km: 6min/km

Totalt: 6,64km
Tid: 34:43min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0