Första besöket hos tandläkaren

De senaste dagarna har jag jobbat på att förklara vad en tandläkare är och gör samt få Adriano att öppna munnen och gapa på beställning. I förmiddags gällde det. Vi pallrade oss dit, blev inkallade och satt och hade en kort pratstund med tandläkaren innan det var dags att räkna tänder. Ett tråkigare och stelare rum får man leta efter, inte direkt barnvänligt. Väluppfostrad som min son är öppnade han munnen på beställning och hon räknade till 20 tänder, helt korrekt. Sedan fick han ligga ner i den läskiga tandläkarstolen medan hon skulle inspektera om han hade några hål. Även då gapade han glatt hela tiden, så himla duktig. Riktigt stolt mamma! Var därifrån på en kvart, mycket snabbare och mer smärtfritt än vad jag hade föreställt mig.



Vi övar.




Adri kollar om Kanin Långöra har några hål i tänderna.


Present från tandläkaren. Gosedjur istället för litet plastdjur att gnaga på. Vad hände med dem egentligen?


Kommentarer
Postat av: linda-mamma till Tyra

sa tandläkaren nått om napp eller? orkar de hålla på och tjafsa om det fortfarande?

2010-11-22 @ 09:14:25
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0