Stackars sjuklingar

I min familj har vi fått lära oss vikten av att tycka synd om varandra. Gärna ofta och överdrivet. Denna helg har det varit extra synd om fyra personer. Först och främst lilla Edith som adriano på sannolika skäl förra veckan lyckades smitta med rs-virus. Hon har ny kämpat som bara den med hosta och snuva i en vecka. Har aldrig sett en sånt sjukt bara nära mig. Sen får vi inte glömma att Uffe och jag också blivit sjuka och legat halvt utslagna fram och till sedan i torsdags. Det är lätt att man glömmer att tycka synd om även de stora ibland när nån liten är sjuk. Nästam viktigast att tycka synd om är min tappra syster minna som stått ut med och tagit hand om oss sjuklingar och veklingar hela långa helgen. Var hon hittar energin är ett under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0