Snabba intervaller

Nu förstår jag varför jag gillar långpass bättre än korta. Har precis kört intervaller 5*1km och 1.30min vila emellan. Meningen med intervaller är ju att genom pulsväxlingar förbättra snabbheten och konditionen, till skillnad från långpassens mål, uthållighet. Att pusha sig själv det lilla extra när man blir trött har jag riktigt tufft med och var nära att ge upp idag under 4e intervallen. Men ingen tycker om en fuskare så jag körde på i 4.30-4.40 fart, det snabbaste jag sprungit. Mycket flås i de underbara 90 sekundernas vila. Det som är riktigt bra med intervaller är just att man får vila snart. Springer du snabbdistans får du inte vila förräns det är slut. Nu låter det som om jag är riktigt lat men så tänker min hjärna, den jagar efter de lugna perioderna. Det som får mig igenom intervallerna när jag springer själv är musik, musik och åter musik. Sjukt peppande låter kan göra underverk, som idag!

Uppvärmning och nerjogg 10 min, 1.5km

Intervall 1: 4:33min
Intervall 2: 4:38min
Intervall 3: 4:36min
Intervall 4: 4:28min
Intervall 5: 4:49min



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0