Första löppasset på 10 dagar

Det tog emot riktigt mycket idag innan jag tog mig ut på en löprunda. Adrianos pappa åkte utomlands idag och kommer att vara borta i tre veckor, vilket gör mig väldigt låst vad gäller träning. Jag får boka in lunchpassen på gymmet när Adriano är på förskolan och ut och jogga med honom i joggingvagnen. Det tråkiga är att snabbdistans, backträning och långdistans kan jag glömma då. Vilken 2,5 åring vill sitta still i en vagn i 2 timmar? Inte många tror jag. Inte min iaf.

Morgonens tre timmarsbesök på simhallen tog kraften ur både mig och Adri. Vi slappade framför en Pippi Långstrumpfilm efteråt tills jag bestämde mig för att gå ut och springa. Planen var en kort runda som snabb omvandlades till en längre i och med att Adriano somnade efter 10 minuter. För varje timme han sover på dagen nu är han vaken två extra på kvällen men hellre det än att inte springa alls.

Förkylningen kändes fortfarande lite och trots att det var över 10 grader ute så sprang jag med pannband för att skydda mina små öron. Efter några km släppte det och jag kunde dra på lite i fart, ca 5.45-6min/km istället för normala 6-6.30 som jag brukar springa på med joggingvagnen. Mycket nöjd med dagens pass med tanke på förutsättningarna.

Totalt
10, 5km
1.02.30 h



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0