Stora killen?

Det är roligt när barnen växer och kan börja klara saker på egen hand, kan själv som de som liven väljer att uttrycka det. I lekparken idag så fick Adriano visa att han visst kunde ta sig runt nästan helt utan hjälp. Typ.























En kort stund efter vi hoppat på cykelsnurran närmar de sig en liten tjej med sin mamma. Jag har redan hunnit hoppa av min cykel eftersom det var så segt att köra men Donald och Adriano satt ännu kvar. Flickan intog snabbt en cykel men var för liten för att nå ner till pedalerna. Hon ber sin mamma sätta sig men svarar Nej det kan jag inte, då blir det ju för tungt. ALLA som har cyklat på en sådan vet att det bara blir mycket lättare om man cyklar två vuxna istället för en. Mamman står istället och hejjar på och frågar efter några minuter Donald, som för övrigt var helt slut, om det blev jobbigt för honom. Inte alls, muttrade han.

Själv stod jag och skrattade och letade efter ekorren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0